Mest om politikk, litt om økonomi, ellers tøys og tull og rock'n'roll.

Uten en rød tråd

Det finnes to typer revolusjonære: De som blir milde og snille med
årene, og de som blir det motsatte.
Ingenting tyder på at denne bloggeren tilhører den første typen.

Å blæædiblææ og blabbla bla, på den ene siden og på den andre siden, og svaret ligger nok midt i mellom.. Nei fy for noe sludder og babbel. La de herskende klasser skjelve, og det straks! Til helvete med moderasjon!

søndag, juni 25, 2006

Fuglekassa

Tror du denne forbannade forkjølelsen slipper taket da... Neida! Så jeg dro opp til min gamle far i helga jeg, like greit å sitte her og hoste når jeg fanken ikke kan gå ut likevel. Dessuten har han gitt meg konjakk, så jeg skal bli frisk nok til å gå på jobb i morgen tidlig.

Han har tatt ned fuglekassa si nå. Gurimalla, den fyren er sannelig verre enn meg. Folk synes jeg finner på endel rare løsninger fra tid til annen, men så ille som faren min er jeg ikke, det er iallfall sikkert.

Han snekra seg fuglekasse med bare tre vegger han, og limte den rett på stuevinduet. Så satte han en tykk papplate på innsiden av ruta, så fuglene ikke skulle merke noe før de hadde flytta inn. Og med en gang de hadde lagt egg så var planen å ta vekk plata, og vips, så skulle han sitte i godstolen og titte rett inn i privatlivet til de stakkars fuglene. Huffameg.

Men heldigvis ser det ut til at de ble mistenksomme, for neimen om det ville bo noen i fuglekassa. Så nå har han tatt den ned.

Som sagt: Faren min er verre enn meg.

3 kommentarer:

26 juni, 2006 16:19, skrev Anonymous Anonym:

Det er jo ikke verre enn hva naturfotografer har gjort i hundrevis av naturfilmer, da -- teknikken er vel noenlunde den samme:)

Men det spørs om fuglene vil slå seg til i et fuglehus som er plassert midt på et stort vindu -- de vil jo se bevegelser og slikt rundt fuglehuset, og det kan jo fort virke skremmende på en liten føggel. Hva om han prøver å sette inn et bittelite vindu i en heil vegg et sted?

 
26 juni, 2006 18:42, skrev Anonymous Anonym:

Fuglekasse på stuevindu er for de ekstremt late. Faren min, og han var sikkert ikke beder enn din, han sørget for at alt mulig fikk leve i utedoen vår han.En andefamilie(fordi vi bodde nær vannet) mus og rotter(kjekt å ha fordi de fjernet møkk og papir, og alt annet vil jeg ikke vite om. Men han plantet rabarbra BAK utedoen og de ble gratis gjødslet. Jeg husker ennå smaken av de søte,se: SØTE, rabarbraene våres. Dessuten var de større enn meg i hele oppveksten.
Men ærlig talt, ditt innlegg vitner ikke om en som har blitt tøffere med åra, nei,vet du hva: DRA HJEM TIL FAREN SIN FOR Å FÅ KONJAKK PÅ GRUNN AV EN FORKJØLELSE???
Jepp, visste det nok, sosialister er ikke hva de engang var.
Vil du høre om den gangen fattern og jeg satt på hvert vårt hull på utedoen mens fatter spilte trekkspill? Nei, tenkte nok at det ble for hard kost for en ekte sosialist! See you - rundt neste sving :)

 
26 juni, 2006 23:09, skrev Blogger Divine Bitch:

Andefamilie og trekkspell du, ho ho ho ho! Nei takke meg til ei tom fuglekasse og konjakk som hostesaft :)

Bare pass deg du din provinsfasan, ellers så kommer jeg til Drammen og speller fulgedansen for deg, så skal du fanken hente meg få se på nakenpolka av de sjeldneste sorter. Jeg har skåla med verandadøra di før jeg :p

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake