Mest om politikk, litt om økonomi, ellers tøys og tull og rock'n'roll.

Uten en rød tråd

Det finnes to typer revolusjonære: De som blir milde og snille med
årene, og de som blir det motsatte.
Ingenting tyder på at denne bloggeren tilhører den første typen.

Å blæædiblææ og blabbla bla, på den ene siden og på den andre siden, og svaret ligger nok midt i mellom.. Nei fy for noe sludder og babbel. La de herskende klasser skjelve, og det straks! Til helvete med moderasjon!

torsdag, juni 22, 2006

Og der var SV mindre enn Venstre

"SV-leder Kristin Halvorsen tror ikke at regjeringssamarbeidet er årsaken til de dårlige meningsmålingene" sa de på radioen min akkurat nå. Norstat målte dem i dag til 5,7 prosent.

Hallo? Ko ko? Hva tar du meg for? Okei så har riktignok folkestupidiseringen lykkes i å nå svimlende høyder her i landet, og det er vel mulig at enkelte av våre mest miserable TV-slaver og VG-vrak faktisk tror på dette også. Men det kan tross alt ikke være snakk om særlig mange på dusinet.

Hallo Kristin Halvorsen, det er helt vanlig å skylde på regjeringsslitasje for å forklare dårlig oppslutning, det er faktisk en av de aller vanligste unnskyldningene som brukes, av regjeringspartier i alle land. I de fleste tilfeller er det bløff og bortforklaringer, men når det derimot gjelder SV i Norge så forstår de aller fleste at det rent faktisk nettopp er akkurat dette som er årsaken.

Først gikk SV til valg ved å legge seg så tett opptil Arbeiderpartiet at ingen kunne se forskjell. Velgerne foretrakk originalen, og partiet datt til åtte prosent. Og de restene som var igjen av egen politikk er siden forlatt skanse for skanse.

Da Kristin Halvorsen måtte levere en offentlig unnskyldning fordi hun hadde svart ja til en Dagblad-journalist som spurte om hun gikk inn for å boikotte Israel, trodde mange at Støre hadde greid å sparke henne ned på det usleste lavmål. Men neida, under Bjarne Håkon Hansens støvelhæl har SV nå blitt tvunget til å skandalisere seg selv på det aller groveste overfor hele venstresida og alle sine velgere, ved å påstå at det er trygt å utvise politiske flyktninger til Kabul.

Det er jo helt uutholdelig for en stakkars fanken å sitte og se på noe sånt. Og gurimalla hente min hatt som jeg gruer meg til å se hva de kan få finansminister Halvorsen til å gjøre i oktober, når budsjettet kommer. Jeg tror nesten jeg må reise bort den uka hun skal stå og fortelle ordførere, sykehusdirektører osv at Norge ikke har penger, ellers så kommer jeg til å dø av skam.

Når Siv Jensen skal foreslå å bruke oljefondet på velferd og andre formål mens Kristin Halvorsen er satt til å fortelle oss at rikdommen må investeres på utenlandske børser i påvente av neste krakk, da ser jeg ikke bort fra at SV kan synke ned på sperregrensa.

Jeg må reise bort – eller ta til motmæle. Og da blir det sistnevnte. Perioden som partiløs all round-aktivist er slutt. For en måned siden valgte jeg å bite i det sure gresset og bli med i RV.

1 kommentarer:

25 juni, 2006 20:28, skrev Anonymous Anonym:

Hehehe, unnskyld at jeg ler, men ... Velkommen inn i folden ;)

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake