Mest om politikk, litt om økonomi, ellers tøys og tull og rock'n'roll.

Uten en rød tråd

Det finnes to typer revolusjonære: De som blir milde og snille med
årene, og de som blir det motsatte.
Ingenting tyder på at denne bloggeren tilhører den første typen.

Å blæædiblææ og blabbla bla, på den ene siden og på den andre siden, og svaret ligger nok midt i mellom.. Nei fy for noe sludder og babbel. La de herskende klasser skjelve, og det straks! Til helvete med moderasjon!

fredag, juni 23, 2006

Sankthansaften.....

Heldigvis er det ikke så ofte at jeg er syk. Men når det plutselig skjer, så kan du ta deg faan på at det er den dagen som passer absolutt dårligst.

Er det strålende sol og fint vær? Jada. Er det sankthansaften i dag? Jada. Er det kjempekonsert og avslutning på skeive dager? Jada. Er jeg invitert på diger hagefest på Bøler? Jada. Ringte det en fyr og tilbød å spandere hele grisefylla på meg? Jada. Dukka det opp en ung og vakker elsker på msn som ville kose hele natta? Jada. Og verst av alt: Har alle jeg kjenner vært på Gardermoen og rocka i dag? Å jada.

Så her sitter jeg, bokstavelig talt med nesa i en klut, og hoster så det rister i vegga mine.

Det eneste jeg har fått gjort til nytte i dag er å holde Spis de Rike-sidene sånn halvveis oppdatert om Trandum-aksjonen, og hjelpe en fyr med pressemeldinga.

(Å ja, jeg vet nok hva du tror, at jeg har holdt meg hjemme på grunn av snuteskrekk, som en annen Nasse Nøff. I så fall er det én konklusjon som kan trekkes, og det er at da kjenner du meg MEGET dårlig.)

Men her er det bare å hive innpå med hvitløk og c-vitaminer, for nå gjelder det å bli atskillig friskere enn en hvilken som helst fisk, og det på rødeste rappen.

Afghanerne er lurt trill rundt av den rødbrune regjeringa og rasisten Terje Skjeggestad i UNE. At SV har noe de skulle ha sagt i denne regjeringa er en vits og en latterlighet uten sidestykke. Heikki Holmås burde heller gå og ta seg jobb som klovn, framfor å skrive ting som at "ekstra rettssikkerhet skulle sikres for de som mente de hadde behov for det" og denslags.

Hvor er rettssikkerheten for de to som ble sendt ut i dag da? Å neida, de trenger ikke noe rettssikkerhet de, for Terje Skjeggestad har bestemt at de har "tilknytning" til Kabul én gang for alle han, selv om samtlige av afghanerne hevder det motsatte.

Den ene av dem kommer fra provinsen Lagman, som ligger øst for Kabul, i et område med sterk Taliban-virksomhet. I tillegg er han kommunist, hvilket betyr at han befinner seg i aller største livsfare.

"Fortsatt står en del viktige spørsmål ubesvart", skriver Heikki, "men de vil bli behørig drøftet i dagene og månedene som kommer". "Behørig drøftet" UP MY ASS! Mine afghanske venner blir sendt ut av landet NÅ, rett i henda på sine mordere.

Jeg tror jeg tar meg et helt glass med c-vitaminer på styrten jeg, og en 13-14 appelsiner, for i morgen den dag skal jeg være på beina og slåss til døden skiller meg ad.